سوزن به خودم

 دیروز مدیر ما همه مان را جمع کرد توی اتاق و شروع به سخنرانی همیشگی اش کرد. با این تفاوت که بر خلاف گذشته چیز جدیدی از ما می خواست.
می گفت مدیریت محترم عامل از عملکرد واحد اطلاعی ندارد. گفت هر نفر باید هر روز گزارش جامعی از کارهای خود جمع آوری و نهایتا آخر ماه گزارش دهد.
امروز آخر روز کاری نشستم تا کارهای روزانه ام را مرور کرده و ببینم برای هر کدام چقدر وقت گذاشته ام. جالب بود. جمع کل ساعت صرف شده برای کارهای روزانه 4 ساعت هم نمی شد. نه اینکه بگویم طول روز را مانند خیلی از دوستان به رتق و فتق امور شخصی و چتی و اینترنتی و غیره و ذالک گذرانده باشم. نه.
بدون اینکه خودم بدانم برای چیزهایی وقت گذاشته ام که ارزش گزارش دادن هم نداشته.

3 نظرات:

Unknown گفت...

این روش جدید مدیران امروزی است . در واقع مهم نیست که شما در طول روز چه کارهایی انجام داده اید . مهم این است که چگونه آن را به نمایش بگذارید تا چشم ها را خیره کند . عینا همین کار را مدیران بالادستی از آنها می خواهند و الا آخر. همین هم می شود که وقتی پای ارائه آمار از طرف آقای رئیس بزرگ می رسد آپاندیس عوام الناس عود می کند بدجور.

ز. بیات گفت...

اين مديرا فقط همين يه حرف رو بلدند. تازه شما بدجور ارايه كار كرده اي وگرنه من آدم ميشناسم 5 دقيقه كار مي كنه به اندازه 8 ساعت و 10 دقيقه ( يعني بيشتر از حد مجاز) نشونش ميده
تازه همين 4 ساعت شما هم كلي راندمان اداري رو افزايش ميده . خوبه ديگه!

خودم گفت...

اصطلاحا به این نوع نوع رفتار مدیریتی میگن TIME SHEET یعنی من نمیدونم زیر دستم چه غلطی میکنه ازش می خوام بنویسه چه غلطی کرده