روز جهانی وبلاگ


امروز روز جهاني وبلاگ است. با اينکه مدت زمان زيادي است که تجربه وبلاگ خواني دارم بايستي اعتراف کنم که اولين بار است که فهميدم روز 31 آگوست روز جهاني وبلاگ است. آنهم به لطف وبلاگ محمد.
سايت روز جهاني وبلاگ پيشنهاد کرده 5 تا از وبلاگ هايي را که مي خوانيم معرفي کنيم. البته با اطلاع نويسندگانش.(بگذريم از اينکه امکان مشاهده صفحه این سایت به هر زباني هست بجز فارسي.)
براي من انتخاب 5 تا دشوار است. با اين حال ترجيح دادم وبلاگ هايي را که با سابقه تر برايم هستند معرفي کنم. نگوييد پارتي بازي کرده همشهري هاي خودش را نوشته.
1- راز سر به مهر
اغلب نوشته هايش سياسي ست. با اينکه نویسنده گرايش سياسي مشخصي دارد ولی بي طرفانه نقد ميکند. اگر اسم وبلاگش را "خانه به دوش" مي گذاشت با مسمي تر بود. الان خانه دهم است فکر مي کنم. خانه های قبلی را ف.ی.ل.ت.ر کردند. وبلاگش را چند سال پيش آن وقت ها که بالاترين ف.ي.ل.ت.ر نشده بود پيدا کردم و بعدا فهميدم وبلاگ پسر عموي خودم است.
با همه چيز کار دارد. از نماي ساختماني در زنجان تا ف.ی.ل.ت.ر شدن رنگ وبلاگش.
بعضي اوقات از خاطرات و خانواده اش مي نويسد. که براي من شيرين تر است و حتما کامنت مي دهم. آنقدر بي پروا نوشته که داد خيلي ها در آمده چه اينطرفي و چه آنوري. براي خودش يک پا اپوزيسيوني است آنطرف دنيا در بندر عباس.
2-پير فرزانه
از معدود وبلاگ هايي است مي شناسم که از همه چيز مي نويسد. از هر چيزي که به روز باشد. با بهترين قلم. طوري که طولاني بودن مطلب به چشمت نيايد. بعضي وقت ها با يک حس مادرانه، گاهي اوقات يک منتقد، خبرنگار يا يک کارمند اداره..نوشته هايش فرزانه گونه است. غير از شعرهايي که مي نويسد تمام مطالبش را مي خوانم. و البته کمتر کامنت مي گذارم. چون عادت دارم کمتر سر به سر خانم ها بگذارم.
3- گنجشکک اشي مشي
خيلي اتفاقي وبلاگ قشنگش را پيدا کردم. اغلب عاشقانه مي نويسد. عکس هايي که در وبلاگش مي گذارد بسيار معرکه س. آقا مصطفي تازگي ها رفته خدمت. وگرنه فعال تر از اين صحبت هاست. اسم نظراتش را گذاشته جيک جيک. ايده جالبي است. آرشيو شعرهايش هم مثل آرشيو عکسهايش پر بار است.
4-راه نوشت
طرح وبلاگ عالي اي که دارد نشان از تبحر نويسنده در کارهاي گرافيکي است. مطالبش را از وبلاگ قبلي اش دنبال مي کردم. يک وبلاگ ديگر هم دارد. در بلاگفا منزل داشت که به بلاگر آمد. خيلي از مطالب و کامنت هايش پريد در اين نقل و انتقال.
دليل علاقه ام به نوشته هايش کوتاه بودن اغلب مطالبش نيست.سادگي خاصي در نوشته هايش وجود دارد. با عکس های ديدني که اغلب خودش گرفته. بعضي نوشته هايش مسافر بودن انسان را ياد آدم مي آورد. 
5- باران که مي بارد . . .
تازگي ها مشتري نوشته هايش شده ام. با اينکه احتمالا وبلاگ نسبتا جديدي است ولي نويسنده اش قلم خوبي در نوشتن دارد. تا بحال براي نوشته هايش کامنت نگذاشته ام. تا نداند که وبلاگش را مي خوانم. طرح وبلاگش ساده ي ساده است. ميزان نظرات داده شده  کمتر از آني است که مطالبش مي ارزد.
عکس را می توانید اینجا ببینید. یا اینجا

6 نظرات:

MHMD Moeini گفت...

محسن جان! ممنونم / من بندرعباسم البته!

Unknown گفت...

شرمنده. محمد جان
اصلاح شد.

باران گفت...

سلام
ممنون از نظرت
اول فکر کردم سرکاریه بعد دیدم وبلاگ دوست عزیزم مصطفی رو هم انتخاب کردی (گنجشگک اشی مشی) فهمیدم که کارت درسته

باران گفت...

سلام مجدد
درضمن من دو وبلاگ دیگر قبلا داشتم که یکی رو حذف کردم یکی رو هم ول کردم ولی هنوز موجود است
yasinbashi.blogfa . com

پیر فرزانه گفت...

سلام
ممنون از لطفتان ، نگران نباشید سر به سر خانم ها گذاشتن زیاد هم بد نیست فقط ممکن است کمی خطرناک باشد. شوخی کردم . من هم با اجازه شما ، بعنوان یک وبلاگ خوب معرفی تان کردم . باز هم ممنون.

مصطفی گفت...

سلام
مرسی از لطفتون
از اینکه می بینم بالاخره ما هم در یک چیز جهانی هستیم خرسند گشتیم/ به امید دیدار
بازهم مرسی