ما ایرانی ها

عادت کرده ام اگر اینترنتی جايي دارم ثبت نام مي کنم اسمي از ايران در ليست کشورهايش نباشد.
عادت کرده ام زبان فارسي را در آپشنهاي هيچ وب سايتي نبينم.
هيچ کتابچه Manualي را به زبان فارسي نخوانم.
حتي ديگر کليد هاي لوازم ساخت ايران هم اثري از نوشته هاي فارسي نيست.(انگار جرم است اينجا فارسي نوشتن و ايراني بودن.)
عادت کرده ام که اگر (خارج بودم و) يک خارجي پرسيد کجايي هستي راستش را نگويم که مبادا بترسد.
عادت کرده ام نرم افزاري را اگر خواستم رجيستر کنم مجبور باشم به کرک کردن. چون در ليست کشورهايش ايران نيست.
چاره چيست. بايد عادت کنيم. چون حتي نمي تواني براي پدر و مادرت یا دوست و رفيقت هم تعريف کني. شايد متوجه نشود چه مي گويي.
یا شايد غصه واجب تر داشته باشد.

پ ن : اینجا هم که هستم (بلاگ اسپات) باید عادت کنم به تاریخ میلادی چون نمی توانم روزهای خود را در تقویم شمسی داشته باشم. امشب بیست و یکم دسامبر سال دو هزارو یازده میلادی ست والبته یلدای ما ایرانی ها. یلداتون مبارک.

3 نظرات:

Unknown گفت...

البته که اول یلدا بر شما هم مبارک.
شاید این متن را درست نفهمیده باشم . میدانید من ایرانی هستم اما دور از ایران .ولی به این چیزهایی که می گویید عادت نکرده ام و نمی کنم .خودم را با همه اضطرابی که تازه گی ها پیش آمده ایرانی معرفی می کنم .یلدا را و نوروز را برای دوستان غیر ایرانی ام توضیح میدهم .بلاگفا را هم ترجیخح دادم به بلاگر و ...نه عادت نمی کنم.
آن قسمت غصه واجب تر را اما خوب درک می کنم.باز هم :
یلداتان مبارک

پرشکوه گفت...

یلداتون مبارک
درباره تاریخ فارسی توی بلاگر هم می شود کاری کرد من این کار رو کرده بودم فقط اشکالش در یه چیزه اون هم اینه که از اول ماه تعداد پستها رو حساب نمی کنه از 11 مها تا 11 ماه بعد من وقتی در بلاگر می نوشتم تاریخ وبلاگم فارسی بود.
می شود سرچی در اینترنت کرد درستش کرد من خودم یادم نمیاد چطور این کار رو کردم.
موفق باشید راستی ادم بنده عادتش است.

Unknown گفت...

@ پرشکوه: از راهنمایی ات سپاسگزارم. کار آمد بود.
http://docs.blogger-fa.com/2008/09/blogger-persian-date.html
ولی نمیدانم چرا همه گیر نشده.
@ مژگان : نه همه عادت ها ولی بعضی هایش را مجبوری عادت کنی. نمیدانم پیش آمده بخواهید برای کسی پیامک بفرستید و مجبور شوید بجای گ، ک بزنید.یا اینکه بفهمید یکی از دوستانتان اسم بچه اش را گذاشته آرتین و برایتان غریب باشد.
من شاید بتوانم به سهم خودم چیزهایی را تغییر دهم. ولی همه چیز را شاید نشود.