خواب

+ هفته پيش پنجشنبه هشت صبح قرار بود از دانشجوها ميانترم بگيرم. روز قبلش سوالات رو داده بودم دايره امتحانات. صبح پنجشنبه خوابيده بودم که تلفن زنگ زد. با زحمت گوشي رو پيدا کردم و جواب دادم. بزور مي فهميدم چي ميگه. يه آقايي بود مي گفت مهندس تشريف نمياريد دانشگاه.
ووو
ساعت نه بود. سابقه نداشت اينقدر خواب بمونم. انداختم گردن آه و دعاهاي بچه ها. مجبور شدم امتحان را به يه روز ديگه اي بندازم.

+ کوچکتر که بودم اون وقتايي که با برادرم احمد توي يه دبستان درس مي خونديم (البته اون دو سال از من جلوتر بود)حاج آقام بهش ماموريت داده بود که مراقب من باشه. با هم بريم و بيايم. يادمه که خيلي حرص منو مي خورد. صبح ها موقع مدرسه رفتن، حاضر مي شد، مي رفت دم در حياط واميستاد و منو صدا مي کرد. منم لحظه آخري که مي خواستم از کنار رختخوابم رد بشم با همون لباس هاي مدرسه و کيفم دراز مي کشيدم روي تشک، چند ثانيه اي رو به غنيمت مي خوابيدم.

+ بعضي از عادت ها از بچگي همراه آدم مي مونه، يکيش همين خوش خوابي. سر کار مجاز هستيم ماهي دو ساعت تاخيرداشته باشيم البته به شرطي که بيشتر از نيم ساعت در روز نشه. براي من همون هفته اول ماه سهميه ام پر ميشه. مجبورم الباقي روزا رو مرخصي ساعتي بگيرم براي تاخيرهاي صبحم. اونم با چه مشقتي.
يکي از آرزوهام اينه صبح زود بيدار بشم، بزنم بيرون. يه نون تازه اي بگيرم، بعدش صبحانه و بعد سر وقت برم سر کار. منظورم اينه که دلم مي خواد اينجوري باشم ولي نميشه.

+ يکي از خواب موندن هاي بزرگ زندگيم زماني بود که داشتم فوق ليسانس مي خوندم. يه قانوني تصويب شد. کساني که رتبه هاي اول تا سوم کنکور رو دارن از خدمت سربازي معاف مي شدن. من رتبه ام هفت بود.  بدشانسي آورده بودم. يک مدت که گذشت ديدم همکلاسي هام دارن براي کنکور مي خونن. تست زدن و از اين کارا. مي خواستن کنکور آزاد شرکت کنن. به منم گفتن شرکت کن. گفتم عمرن بتونيد از اين قانون استفاده کنيد.بعيد مي دونستم رتبه هاي کنکور آزاد هم مشمول اين قانون بشه.
 اين شد که دوستان معاف شدن و من دوسال رفتم خدمت مقدس سربازي.

1 نظرات:

جيم انور گفت...

خوابیدن اصولا خوب چیزی است خیلی هم کیف دارد. ترک عادت موجب مرض است... امتحان هم اصلا چیز خوبی نیست.چه قدر خوب که کنسل شد!
کاش می تونستم بگم داشتن مدرک دانشگاه دولتی به دو سال خدمت مقدس می ارزد. اما، افسوس...